Doeltreffende online marketing
Online marketing is een brede waaier van verschillende methodes. Door die methodes op een juiste manier te gebruiken, maken we jouw website beter vindbaar. Zo trekken we ook meer bezoekers aan.
De volgende stap die heel belangerijk is, is om die bezoekers om te zetten naar klanten.
Digitale marketing is een vak apart. Daarom staan we te popelen om jou met onze kennis te helpen, en samen jouw website naar een hoger niveau te tillen.
We maken samen een haalbaar plan op en de resultaten, die volgen van zelf.
Website analytics
Online marketing start bij het correct meten van je website verkeer. Meten is weten. Zonder data heb je geen zicht op wat je gebruikers doen op je website. Daardoor kan je geen juiste en gerichte beslissingen nemen.
Daarom kijken we op basis van data, waar we jouw website hoeven bij te sturen. Dat doen we om meer bezoekers te lokken en zo meer klanten binnen te halen.
We zorgen dat alles correct geconfigureerd wordt. Zo kunnen we beginnen aan de rapportage.
We maken het meest gebruik van Google Tag Manager en Google Analytics als opslagplaats voor jouw data.
Meten is weten
Gerichte beslissingen
Meten is weten
Met data kan je doelgerichte beslissingen nemen.
SEO
We verbeteren jouw website. Zo wordt deze makkelijk gevonden in Google.
SEO: search engine optimization
We scoren hoger in Google door onze website op de juiste manier te bewerken.
Zoekmachine optimalisatie is een verzameling van technieken die je website verbeteren. Zo wordt je website makkelijk vindbaar voor zoekmachines. Dat betekent ook meer bezoekers én meer potentiële klanten.
Aan een gokje wagen we ons niet. We gebruiken jouw data om verbeteringen uit te voeren, gericht op jouw doelpubliek.
We analyseren, we verbeteren je website snelheid, we optimaliseren jouw content en structureren jouw pagina’s. Enzovoort.
Meer bezoekers
Meer klanten
Advertenties
Wil je op korte termijn jouw website een duwtje in de rug geven?
Dat kan heel gemakkelijk door middel van advertenties.
Heb je een nieuw product of een nieuwe dienst?
Dan maken we een frisse advertentie op basis van de best passende trefwoorden. We zorgen ook voor een goede landingspagina.
We werken op SEA (kort voor search engine advertising). Dat zijn betaalde Google advertenties.
Maar ook display campagnes (reclame op andere websites) en Facebook advertenties nemen we er bij.
Google advertenties
Facebook advertenties
Tip
Een goede advertentie bestaat ook uit een landingspagina met een duidelijk doel!
E-mail scoort
Wist je dat liefst 70% aangaf dat ze bij voorkeur reclame via e-mail ontvangen?
E-mail marketing
Het woord zegt het zelf: bij e-mail marketing gaan we berichten sturen naar klanten. De bekendste vorm van e-mail marketing is een nieuwsbrief. In een nieuwsbrief kan je de ontvanger inlichten over jouw nieuwe producten of nieuwe diensten.
We sturen deze mails om de klant te overtuigen om (opnieuw) voor jou te kiezen.
De kosten van e-mail marketing zijn laag en je hebt ze zelf in de hand. Je kan ook alles perfect meten en je hebt een hoog rendement.
Hoog rendement
Goed meetbaar
Marketing automation
Marketing automation leunt dicht aan bij e-mailmarketing. Het maakt grotendeels gebruik van geautomatiseerde mail campagnes. Die worden zo geautomatiseerd zodat de juiste klant, het juiste bericht op het juiste tijdstip krijgt.
Denk maar aan een bericht om je te feliciteren op je verjaardag, een contract dat moet verlengd worden of een product dat nog in je winkelwagen zit.
Doordat deze mails geautomatiseerd zijn, hoef je geen tijd meer te stoppen in het maken van mail lijsten. Je hoeft je ook geen zorgen meer te maken in het feit dat je een mail bent vergeten sturen. Daarboven op is het afzonderlijk sturen van mails naar iedere klant apart, ook verleden tijd.
Deze mails lijken ook niet op elkaar omdat we ze sterk kunnen personaliseren per ontvanger.
Maar het belangrijkste voordeel is dat deze e-mails bijdragen aan een hogere omzet van jouw website en bedrijf.
Meer conversies
Gepersonaliseerde berichten
Nuttig?
Marketing automation draagt énorm bij aan het aantal conversies op jouw website.
Optimaliseren = must
Het is heel belangrijk om gebruikers een groot gebruiksgemak aan te bieden.
Conversieoptimalisatie
Gebruikers lokken naar jouw website is één ding. Maar er voor zorgen dat ze makkelijk vinden waarnaar ze op zoek zijn op jouw website, is ook even belangrijk.
We analyseren het gedrag van jouw bezoekers.
Dat doen we aan de hand van analytics, heat maps, AB-testen, enquêtes of opnames. Zo zijn er vele mogelijkheden.
Op die manier begrijpen we pas écht hoe gebruikers jouw website ervaren.
Met die data kunnen we aan de slag om jouw website te verbeteren waar nodig.
Het kost vandaag al redelijk wat tijd en geld om bezoekers op jouw website te krijgen, dan zorgen we best dat het gebruiksgemak hoog ligt en dat ze de juiste doelen bereiken.
Meer conversies
Meer klantenkennis
Technische oplossingen
Hulp nodig bij je technische vraagstukken?
Dankzij onze technische achtergrond, kunnen we meehelpen bij het verbeteren van jouw digitaal landschap.
We hebben ervaring met het opzetten en verbinden van:
- Webshop / eCommerce systemen
- Google Tag Manager
- Google Merchant Center
- GDPR integratie
- Digital Asset Management
- Product Catalog Management
- Marketing Automation systemen
- CRM systemen